Hei og Velkommen til min blogg. Legg gjerne igjen en kommentar på innleggene eller en litt hilsen i gjesteboka når du er innom:)

tirsdag 31. januar 2012

PeeWee kattedo

Nå har jeg endelig fått kjøpt meg PeeWee kattedo.
For dere som ikke vet hva det er så er det en todelt som man bruker pellets i. Man kan bestille pellets fra samme plass som man kjøper do eller bare kjøpe dyrepellets eller fyringspellets fra felleskjøpet. Fordelen med kattedoen er:
* Rimelig i bruk
* Så og si luktfri
* Miljøvennlig(fjerner avføring, det våte løses opp og nedi skuffen under og blir til brennbar sagflis)
* Enkel å rengjøre
* Unngår kattesand i hele leiligheten siden den ikke kan graves så lett i og ikke setter seg fast i kattepotene.

Denne bestilte jeg. Prisene på kattekassene er litt dyre, men med tanke på at en pose pellets som jeg kan kjøpe nå koster 55 kr for 16 kg og kattesanden jeg har brukt koster 250 kr for 18 kg så er det fort spart inn.
Fikk sandkassen idag så nå er det bare å få lurt de sære kattene mine til å bruke den nå da. Håper de før eller siden tør å sette beina oppi der, foreløpig er det litt fornærmet fordi sanda dems er borte :p

Noen med erfaringer angående hvordan vende kattene til ny do?

2 kommentarer:

  1. Den så spennende ut. Vi brukte slik trepellets i doene til kaninene, det fungerte veldig bra. Håper kattene venner seg til å bruke doen :)

    SvarSlett
  2. Jeg synes peewee er genialt! Jeg har et som er litt anderledes form på. Mest fordi det blir myyyye billigere og lettere å kvitte seg med pelletsen etter at den er brukt. Det jeg derimot skulle ønske, var at man i stedet for å løfte opp øverste del av doet, kunne dratt ut en skuff i stedet, men det er så.

    SvarSlett

Legg igjen en hyggelig kommentar