Hei og Velkommen til min blogg. Legg gjerne igjen en kommentar på innleggene eller en litt hilsen i gjesteboka når du er innom:)

torsdag 19. januar 2012

Mine Dyr

Først tenkte jeg å presentere dyra mine, siden dyr vil være en relativt stor del av bloggen min.
Jeg har 3 katter. Et søskenpar på snart 5 år, en hukatt og en hannkatt. Shanti(hu) er primadonnaen her i huset, sjarmerer alle og gjør som hu vil.
Shoki(hann) broren til Shanti er den majestetiske som prøver å holde kontrollen over andre. Han er veldig glad i mat og klager så fort matskålen er tom. Hvertfall nå om dagen som de går på slankefòr og får bare små porsjoner av gangen. Han er også en katt som trives best ute og siden jeg ikke kan tilby det for øyeblikket så depper han litt. Men forhåpentligvis blir det flytting etterhvert bare ting ordner seg litt sånn ellers.
Pepsi er nyeste medlemmet i familien. Hu er ei lita rampete sort katt på snart 1 år. Midt i løpetida og har ellers energi som en duracell kanin. Alle kommer heldigvis fint overens, selv om Shanti til tider blir mektig lei av en kattunge som hopper oppå hodet hennes når hu vil sove!
Her er bilde av Shanti, Shoki og Pepsi i den rekkefølgen.

Jeg har også 2 deguser. For dere som ikke vet hva dette er så anbefaler jeg å lese litt om de på denne siden.
For tiden har jeg to jente degus. Jeg hadde for litt siden 3, men hu tredje kom ikke overens med de andre. Hu levde alene en stund helt til hu plutselig fødet 2 degusunger(blitt gravid fra før jeg fikk henne). Desverre døde begge ungene iløpet av to dager. Mye av grunnen var nok sannsynligvis at moren bare var 4 mnd gammel og sannsynligvis ikke hadde melk å gi de. Hu er nå omplassert og får være alene i et stort bur siden hu ikke går overens med andre degus.
Her er bilde av Bianca og Lille My som jeg har nå.
Flere bilder kommer etterhvert:)

2 kommentarer:

  1. Kledelig Kiwi(?)pose Frøken Pepsi! :p

    Nydelige alle sammen! Deguser er søte små dyr (som jeg ikke vet noe som helst som. Takk for link)

    SvarSlett
  2. Kjempesøte katter du har.
    Degus vet jeg også veldig lite om.
    Hva med å skrive et gjesteblogg innlegg hos oss om Degus?

    SvarSlett

Legg igjen en hyggelig kommentar